Bu sütunda sık, sık yazarım: ‘Trabzon projeleri tartışır, uzun süre tartışır ama mutlaka hayata geçirir.’

Dün de Trabzon Ulaşım Ana Mastır Planının sonuç toplantısını baştan sona izledim. Müjdeli haberlerden keyif aldım.

İYİ Parti’nin Trabzon Milletekili Dr.Hüseyin Örs çalışmayı takdir etti. Sonra da Gündeme Güney Çevre Yolunu getirdi: ‘Güney Çevre Yolu sadece bir yol değildir. Trabzon’un geleceğidir.’

Arkasından hem Trabzon Milletvekili Salih Cora hem de Trabzon Milletvekili Muhammet Balta içi dolu, seviyeli, zaman-zaman esprili cevaplar verdiler.

Salih Cora, Güney Çevre Yolunun temelinin 2022’de atılacağını müjdeledi.

Yeni havalimanın projesinin yapıldığının altını çizdi.

Trabzon Ulaşım Ana Planının hazırlanasının daha uzun süreceğini bekliyordum.

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu güzel bir irade ortaya koydu. Bir yıllık süre içinde plan tamamlandı..

Plana öncü olan Denizli Pamukkale Üniversitesi’nin hocalarını, yüklenici firma TÜMAŞ A.Ş ve KTÜ’den Danışman hocalarımızı kutluyorum.

Elbetteki Büyükşehir Ulaşım Daire Başkanı ile TULAŞ’ın Genç beyinleri de tebriği hak ettiler. Ulaşım Daire Başkanı Fatih Bayraktar özet ve güzel bir sunum yaptı.

2022’de Kanuni Bulvarının tamamlanması, yeni planda varolan küçük dokunuşlar gerektiren projelerin hayata geçmesi ile sorunlar azalacak.

Hazırlanan planda ilginç rakamlar var.

Trabzon’da vatandaşlar toplu taşımayı kullanmıyorlar.

Her ne kadar akaryakıt fiyatları arttı bireysel otomobili ile evden çıkanlar azalsa da yine da fazla!

Çevre Komsiyonu Başkanı Muhammet Balta Trabzon’da yeni dönemde toplu ulaşımın da teşvik edilmeli çağrısını yaptı..

Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu iddialı konuştu.

-Trabzon Ulaşım Mastır Planını tamamlayan 23. Büyükşehir olduklarını söyledi.

-Otogarın tam hız devam ettiğinin altını çizdi.

-Minibüs dönüşümünün yüzde 90’a ulaştığını anlattı.

Belediye Başkanı Zorluoğlu’nun vites yükselttiğini söyleyebilirim.

Her zaman takdir ettim, Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu’nun yaptığı veya başlattığı hiç bir projesine de burun kıvırmadı.

Sahip çıktı, bitirdi.

Trabzon Ulaşımda 2040 yılına kadar planlandı.

Trabzon’un rontgeni çekildi.

Adeta ulaşımda kırmızı kitapçığı, anayasası var.

Trabzon için 2040 yılında öngörülen nüfus 1 milyon 250 bin.

2040 yılında Ortahisar’da ise 660 bin nüfus yaşayacak.

Final toplantısında planı hazırlayan firmanın genel müdüründen, danışman hocalara  söz verildi.

Sıkıcı olmayan. Keyif alınan bir finaldi.

Milletvekilleri de vurguladı: Trabzon böyle güzel.

Trabzon böyle olursa Güney Çevre Yoluna da, havalimanına da

Yatırm Adasına da, Demiryoluna da kazma vurulur.

Bir kez daha böyle bir planı ortaya koyan, tamamlayan Sayın Zorluoğlu ve Ulaşım Daire Başkanı, katkı veren KTÜ ve tüm STK’ları kutluyorum.

Bu toplantı bize şunu da gösterdi.

Bugüne kadar eksik yapılmış!

Muhalafet milletvekilerini veya İl Başkanlarının da bulunduğu toplantılar daha güzel ve renkli oluyor.  Trabzon içinde yararlı.

TUMAP Hayırlı olsun.