Sevgili Okurlar, Bazen şehrimize, insanımıza haksızlık ederiz. Eleştirir, ‘birbirimizin paçasından çekeriz’ deriz. Oysa, Trabzon insanının vefasını, ölçüp biçmesini de takdir etmeliyiz. Kendisine hizmet edeni asla unutmaz.
Dün Belediye Başkanlarımızdan Orhan Karakullukçu’nun cenaze merasiminde bunu bir kez daha gördük.
Orhan Abi ile Bosaş’ta, Çimento fabrikası inşaatında, Belediye’de çalışanlar İskenderpaşa camisinin içini dışını doldurdular.
Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, bütün hassasiyeti ile birlikte cenaze organizasyonunun içinde yer aldı.
Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya ve ekibi tam kadro cenaze merasiminde saf tuttular.
Orhan Karakullukçu’yu bu kadar değerli yapan ne idi?
Trabzon’a dürüstçe hizmet vermesi.
1983 yılından 1989 yılına kadar geçen 5 yıllık sürede Trabzon’un en kronik iki sorununu çözdü.
Şehir Su şebekesini yeniledi.
Esiroğlu arıtmayı kurdu, Atasu barajının da alt yapısını yaptı.
Trabzon son yıllarda bu yönde sıkıntı çekmiyor ise bunda Orhan Başkanın önemli katkısı vardır.
Kuşkusuz, alt yapının yenilenmesi için kredi başvurusu yapan Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu’nu ve büyük bir cesaretle pandemi sürecindeki sakinliği de görerek çalışmayı başlatan Vali-Başkan Murat Zorluoğlu’nu da unutmamak lazım.
Şimdi sona doğru gidiliyor.
Sevgili Okurlar,
Tanjant yolunda da Karakullukçu’nun büyük emeği vardır.
Beşirli’den o başlatmış ve sonrasında da gelen iktidarlar bitirmiştir.
Bugün, Tanjant yolu yetmemekte ve Kanuni bulvarı devreye girmiştir.
Kanuni bulvarının yüzde 100 işler hale getirecek iki bağlantısı daha olacak.
Bunlardan birisi Hayali garajından tünelle Maçka yoluna, diğeri ise Hayali garajından Değirmendere iç yolu ve ardından Çimento fabrikasının içinden geçip sahil yoluna yonca ile bağlanmak.
Trabzon bir nefes alacak.
Trabzon’daki trafik sorunundan en önemlilerinden birisi Çukurçayır’taki 70 bin kişilik nüfustu.
Şimdi meydandan Boztepe’ye çıkma alternatifi üçe bölünecek. Yenicuma’dan sola dönüp Çukurçayır tünelinden çıkacak olanlar, mevcut yolu kullanacak olanlar ve Değirmendere Hayali garajının içinden Çukurçayır’a çıkıp oradan Akçaabat ve Yıldızlı’ya devam edecek olanlar.
Trafik yoğunluğu dağılacak ve bir rahatlama olacak.
Emeği geçenlere şükranlarımızı sunuyoruz.
Güney çevre yolu da başladı.
Mersin istikametinden giren yol tünellerle ve viyadüklerle Akyazı tüneline kadar gelecek.
Sonra kısım kısım doğuya doğru devam edecek.
Önümüzdeki 5 yılda ciddi mesafe alacak.
Trabzonlu yapılan hiçbir hizmeti unutmaz.
Seçim zamanı geldiğinde de ölçer biçer kim ne yapmışsa hakkını teslim eder..
Bu 12 Eylül 1980 öncesi siyasette de böyle idi, sonrasında da böyle olmuştur.
Trabzonlu önce nezakete bakar, sonra da hizmete.
Hizmet edeni de asla unutmaz.