İtme-Sürme Yöntemiyle İnşa Edildi
Yerden 150 metre yüksekliğinde ve 680 metre uzunluğunda olan "çelik orthotropic köprü" olarak projelendirilen Yusufeli Merkez Viyadüğü, itme-sürme yöntemiyle inşa edildi. Viyadük, Yusufeli Barajı ve HES nedeniyle değişen kara yolu ağı kapsamında inşa edildi. Temelden 275 metre yüksekliğiyle kemer baraj sınıfında Türkiye'nin birinci, dünyanın beşinci en yüksek barajı olan Yusufeli Barajı’nın faaliyete alınmasıyla su altında kalan ilçe merkezinin taşındığı yeni yerleşim yerine ulaşımı 15,5 kilometre kısaltacak şekilde tasarlanan viyadükte çalışmalar tamamlanarak yol bir ay önce trafiğe açılmıştı.
Yol ve Zaman Tasarrufu Sağlıyor
Trafiğe açılan Yusufeli Merkez Viyadüğü ile Yusufeli ilçesi ve çevre köyler ile Artvin arası ulaşım mesafesi 15,5 kilometre, ulaşım süresi ise 25 dakika kısaldı. Trafiğin daha güvenli ve konforlu hale geldiği viyadükle, yıllık 43 milyon lira tasarruf sağlanacak.
Bu viyadük, hem bölgenin ulaşımını kolaylaştıracak hem de ekonomik olarak büyük katkılar sağlayacak. Yusufeli Merkez Viyadüğü, ileri mühendislik teknikleri ve yenilikçi inşa yöntemleri ile dikkat çekiyor.