SANAYİDE BÜYÜYEN KRİZ: KALFALAR YOK, İŞ DURUYOR
Sanayi kenti Gaziantep’te, oto tamir sektöründe eleman sıkıntısı alarm veriyor. Ustalar, hem çırak hem de kalfa bulamıyor. Üstelik maddi kazancı yüksek olan bu işler için 50 bin TL’ye kadar maaş teklif edilmesine rağmen, gençler sanayide çalışmaya yanaşmıyor. Durum böyle olunca sanayide iş akışı ciddi şekilde aksıyor.

Sigorta Krizi Büyüyor: Şirketler Battı, İnsanlar Mağdur! Sigorta Krizi Büyüyor: Şirketler Battı, İnsanlar Mağdur!

“50 BİN TL VERİYORUZ, YİNE DE BULAMIYORUZ”
Oto tamir ustası Mehmet Yılmaz, iş yükünün ustaların omuzuna kaldığını belirterek şunları söyledi:
“İyi bir kalfa 50 bin TL kazanabiliyor ama kalfa yok. Çırak zaten yetişmiyor. Gençler bu mesleği tercih etmiyor. Herkes masa başı iş istiyor ama bu iş altın bilezik.”
Sektördeki ustalar, bu gidişle birkaç yıl içinde tamirciliğin iyice tükeneceğinden endişe ediyor.


EĞİTİM SİSTEMİ DE KRİZİ DERİNLEŞTİRİYOR
12 yıllık zorunlu eğitim sisteminin meslekle erken yaşta tanışmayı geciktirdiğini vurgulayan uzmanlar, bu durumun çıraklık sistemini baltaladığını belirtiyor. 30 yıllık usta İdris Demir, "Ben bu işe çocuk yaşta girdim. Bugün üniversite mezunları bile bu mesleğe geçiş yapıyor. Kazancı yüksek ama saygı görmüyor" dedi.


VATANDAŞ DA MAĞDUR: TAMİRLER GECİKİYOR
Sanayideki eleman açığı yalnızca işletmeleri değil, vatandaşları da etkiliyor. Gaziantepli Fethulla Ensari, “Eskiden birkaç saatte tamir edilen araçlar için artık bütün gün bekliyoruz. Eleman yok diyorlar. Bu da hem bizim zamanımızı alıyor hem de maliyetleri artırıyor” diye konuştu.


GELECEK BELİRSİZ, ENDİŞE BÜYÜYOR
Sektör temsilcileri, bu gidişle oto tamir hizmetlerinde ciddi yavaşlamaların ve maliyet artışlarının yaşanacağını söylüyor. Sanayi ustaları hem gençleri teşvik edecek politikalar hem de meslek liselerine yönelik yeniden yapılandırma çağrısı yapıyor.

Kaynak: karar