Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı... 29 Ekim-Cumartesi günü törenle açılmıştı. Önünden her gün geçtik, fakat içini gezmemiştik.. Geçen hafta İstanbul dönüşü gezdik, dolaştık..
Böyle modern bir "Gar" Türkiye'de "İlk."
12 adet hızlı tren setinin yanaşabileceği 3 peron... 6 demiryolu hattı.
194 bin metrekare kapalı alan.
1.910 araçlık açık- kapalı otopark... Otel... 167 mağaza... Teraslar... Eğlence alanları... Ne ararsanız düşünülmüş.
Emeği geçenleri kutluyoruz..
İlk demir ray 1738 yılında İngiltere'de, Cumberland'daki bir maden ocağında kullanılmıştır. Demiryollarındaki asıl gelişim ise buhar makinelerinin gelişmesi ile olmuştur. 1804 yılında Richard Trevithick ilk lokomotifi inşa ederek 24 Şubat günü Galler'deki bir kalay madeninde kullanmıştır.
Türkiye'de ilk demiryolu yapan kişi NuriDemirağ’dır.. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları inşaatının ilk müteahhitlerindendir. Türkiye'nin 10 bin km'lik demiryolu ağının 1250 km'lik bölümünün inşasını gerçekleştirmiş ve Nuri Demirağ'a bu nedenle kendisine Mustafa Kemal Atatürk tarafından “Demirağ” soyadı verildi
Cumhuriyetimizin ilk yıllarında demiryolu sevdası herkesi sarar ve onca kıtlığa, imkânsızlıklara rağmen demiryolu yapımı İkinci Dünya Savaşı’na kadar büyük bir hızla sürer. Savaş nedeniyle 1940’dan sonra yavaşlar. 1923-1950 yılları arasında yapılan 3.578 km’lik demiryolunun 3.208 km.si, 1940 yılına kadar tamamlanır.
Geçen hafta sonu, TRT Ankara Radyosu Ses Sanatçısı Meliha Yazıcı ve oğlumuz ile İstanbul’daydık. Hızlı Tren ile dönmeyi arzu ettik. Bütün hatlar doluydu ve dört gün süreyle bilet aradık. Sömestri tatili nedeniyle, vatandaşın ilgisi fazlaydı.
TCDD Genel Müdür yardımcısı Doç.Dr. Şinasi Kazancıoğlu, yakından tanıdığımız, üstün nitelikleri olan, gelecek vadeden bir bürokrattır. Başarıları ise takdire şayandır. Bilet konusunda rica ettik ve bize yardımcı oldu. Ailece güzel bir yolculuk yaptık.
Hayatımda ilk kez ”Hızlı Tren” ile yolcuk yaptık. İstanbul- Bostancı gar’ından Ankara’ya dört saat otuz dakikada geldik. Yol güzergâhındaki güzellikleriseyrettik. Güzel bir hizmet.. Özellikle Bakan Adil Karaismailoğlu başta olmak üzere TCDD Genel müdürü ve ekibini kutluyoruz. Eksikleri var.
Bu kadar keyifli ve güzel yolculuğumuzda, restoran bölümünde paramızla en azından ne bir çay, kahve nede yiyecek bir şey vardı. Güzel demlenmiş ÇAYKUR’un organik çayı veya mis gibi bir Türk kahve eşliğinde yolculuğun keyfi daha da keyifli olurdu.
Çocuklar için; en azından bir tost veya sandviç olması gerekmez miydi?
Görevlilere neden yok? Dedik.
Saygılı bir şekilde ‘Efendim, pandemı döneminde yasaklandı. Ondan sonrada devamı gelmedi..” cevabını aldık..
Hemşerim olan bakan Adil Bey’in ve TCDD Genel müdürünün dikkatlerine sunuyorum. Vatandaşlar parasıyla bu keyfi yaşasınlar.
Ayrıca Business Class yolcularına dağıtılan sandviç te çok komik, bir az daha kaliteli olmasından fayda var..