Artvin Kemalpaşa’da meydana gelen heyelanda ihraç malı yüklü nakliye TIR’larının kayaların altında kalıp bir tır şoförünün yaşamını yitirmesi haliyle canımızı çok sıktı.
Türkiye Karayolları ağında inanılmaz işlere imza attı. Bölünmüş yollar, tüneller, geçitler, otoyollar, otobanlar, demiryolu, havayolu ulaşım ağında Türkiye tarih yazdı.
Türkiye’de her bayramda yüreğimiz ağzımıza gelirdi. Son 20 yılda ülkemiz kara, demir, hava ve deniz ulaşımında yükseldi.
Bunda Trabzonlu bakan, milletvekili ve bürokratların katkılarını, gecelerini gündüzlerine kattıklarını hep yazdım.
Sahil yolu bölgede bitirilemeyen projelerin başında geliyordu, hükümet iradesi yolun kısa sürede vatandaşların hizmetine açılmasına olanak sağladı.
Riskli bölgelerde hem heyelan unsurlarına hem de denizden gelecek dalgaların ulaşımı ve karayolu ağını bozmaması için tedbirler alındı.
Daha öncesinde Trabzon dahil Giresun ve Ordu’da sahil sel taşkınları ve dalgalar nedeniyle zarar görmüştü.
Karadeniz Sahil Türkiye’nin taşımacılığında ana damarlarından biri.
Zigana tüneli, Ovit Tüneli, Ordu Güney Çevre Yolu içeriye erişim ve Sarp kanadına gidişler için bu projeler hep anlamlı projeler.
Bunun yanında Yatırım Adası’nın düşünelim.
Meşhur söz var; ‘Araba devrilince yol gösteren çok olur’ Sarp Sınır Kapısı ile ilgili nakliyecilerin sıkıntılarını gerek gazete ve gerekse yazı olarak gündeme taşımıştık.
Konuyla ilgili muhalefetin de eleştirileri vardı, hiç birini gözardı edemeyiz.
Şunlar ifade edildi:
‘Şoför esnafımız Gürcistan’a geçiş sırası alabilmek için ilkel şartlarda saatlerce, günlerce bekletildi;. Sınır kapısında nakliyeciler gidiş geliş süreleri uzadı, ihracat malları geç teslim edildi ve maddi manevi zararlar oluştu.’
Trabzon Milletvekilleri Sarp’la ilgili yaşanan sıkıntıları Meclis’te gündeme taşıdılar.
Türkiye bölgesinde birçok sorunun üstesinden geldi, Ermenistan-Azerbaycan savaşında aktif rol aldı, Azerbaycan ve Türkiye istediğini aldı.
Özetle Türkiye Sarp’ta yaşanan kuyruk çilesini de giriş-çıkış işlemlerini de çözümleyecektir.
Gürcistan tarafında tır şoförlerini işlemlerini kısa sürede gerçekleştirip çıkış yapıp kuyruk oluşmazken; bizim tırcı kardeşlerimiz neden kilometrelerce kuyruğa giriyorlar?
Yılın ilk 6 ayı için ihracat rakamları açıklandı, Haziranda ihracatımız yüzde 18,5 artışla 23,4 milyar dolar oldu. Hal böyleyken daha kapsamlı ve sıkıntısız dış ticaret için Sarp’ta da ihracatçının, emekçinin önünü açmamız gerekiyor.
Sıkıntı nerede?
Tır’cılarımız Gürcistan tarafında diyor.
Bir ara Hopa Ticarat ve Sanayi Odası Başkanı Osman Akyürek ve yönetimi baklamalarla birlikte Gürci görevlileri ziyaret etmişti.
Şimdi de Laz böreği ile mi gitmemiz gerekiyor.
Gürcistan Avrupa Birliğine girdi, değişti.
Birçok genç işgücü de Avrupa birliği ülkelerine gitti.
Türkiyeye karşı Pandemi süreci dahil tavırlar olumsuz şekilde değişti.
Petrolcü Ali Can Ünlü yanına geldi. Gürcistan’da Mallarıma çöktüler dedi. Kim çöktü?
‘Gürci’ dedi. Basın topatısı yapacağını söyledi.
Ben ne diyeyim? ‘Olmuyor komşu!’
Bitmedi,
Yök öyle, Hopalı Ciner grubunun gezetesinde yazıp, televizyonunda konuşan Nihal Bengisu Karaca’nın Ali Koç ağzıyla dediği gibi ‘Nedir ya bu Karadenizliler!’
Nihal Hanım, Karadenizliler bu ülke için can verdiler, Mallarını verdiler. İşgale uğradılar. Sizler de çöktünüz, köşe kaptınız.
Nihal hanım alın size konu, yazın-konuşun bakalım nedir bu TIR kuyruğu?
Hopa-Sarp-Kemalpaşya ekmeğini yediğin adamın memleketi.