112 Acil Çağrı Merkezi’ne SMS yoluyla yapılacak ihbarların, çağrı karşılayıcı tarafından acil durumu değerlendirebilmesi ve hızlıca yardım gönderebilmesi için mümkün olduğunca fazla bilgi içermesi gerektiği vurgulandı. Mesajlarda konum, açık adres, acil durumun detayları gibi bilgilerin yer alması, durumu daha hızlı çözümlemek adına önemli.
Yapılan açıklamada, "Acil yardım talebi olan kişiler, 112 Acil Çağrı Merkezine telefonla, Engelsiz 112 uygulaması, E-Call gibi sistemlerle ya da SMS ile ulaşabilir. Ancak, SMS kullanırken aciliyet hakkında daha fazla bilgi vermek gerekir. Çağrı Karşılayıcı, mesajınıza yanıt vererek ek bilgi talep edebilir" denildi.
Acil Durumda Telefon Araması Tercih Edilmeli
Acil bir durumda SMS gönderimi yerine her zaman telefonla aramanın daha güvenilir ve hızlı bir yöntem olduğu hatırlatıldı. SMS, genellikle konuşamayacak durumda olan kişilerin tercih etmesi gereken bir yöntem olarak öne çıkıyor. Ayrıca, cep telefonları üzerinden gönderilen kısa mesajlar, ücretsiz olarak 112 Acil Çağrı Merkezi'ne iletiliyor.
SMS ile yapılan ihbarlar, hangi konumdan gönderilmişse o ilin 112 Acil Çağrı Merkezi’ne iletiliyor. Ancak, asılsız ihbarlar ya da gereksiz meşguliyet yaratılması halinde yasal işlem başlatılacağı belirtildi.