‘Trabzon’un Arsin ilçesinde yapımı yılan hikayesine dönen Yatırım Adası ile ilgili son durumu Arsin Belediye Başkanı Sait Gürsoy açıkladı. 61saat’e konuşan Gürsoy, “Yatırım Adası Trabzon’un beklediği bir proje. Etüt proje ihalesi yapıldı. Tahkimatı, dolgusu, altyapısı, üst yapısı, nerede ne yapılacak, nasıl yapılacak, yaklaşık maliyeti ne olacak çalışmaları yapıldı. Deniz sondajları, rüzgar, dalga hesapları yapıldı” dedi. Gürsoy, ihale sürecinin geldiğini ifade ederek, “Bundan sonra ihale hazırlığında. Şu anda bekliyoruz. Yaklaşık maliyetleri belli oldu. Yapım işi ihalesi var. 75 milyon metreküp nitelikli dolgu lazım. Nereden alınacağı tespit ediliyor. Yatırım şirketi, Trabzon Büyükşehir Belediyesi, Valilik, Arsin Belediyesi ve TTSO ile bir araya geleceğiz. Burada bu konuyu masaya yatırıp görüşeceğiz” diye konuştu.
Sevgili Okurlar haber bu..
Haklarını teslim edelim Trabzon Milletvekilleri bakan Mustafa Varank’ı ikna ettiler ve zemin çalımalarına öyle başlandı.
Arsin yatırım adası direkten dönmüştü!
Başkan Gürsoy’un anlattıkların göre de ciddi çalışmalar yapılmış.
Bundan sonrası da önemli. Ki, 75 milyon metreküplük doldu çok büyük bir dolgu.
Yatırm adası, Arsin organize sanayi bölgesinden Yeşilyalı’ya, oradan da Kendirlili mahallesine kadar gelecek şekilde sahili kapsayacak..
Bu projeye hayata geçtiğinde de sadece Arsin değil, bölge kurtulacak.
Türkiye’nin yüksek gelirli teknolojileri burada üretilecek.
Lojistik merkez olacak.
Trabzon limanı da buraya taşınacak.
Ancak bir nokta var.
Biz Güney çevre yolu kadar konuşulup uzamasını istemiyoruz.
Demiryolu gibi 90 yıl geçti hala gelmedi demek istemiyoruz.
Biz Sürmene’de Çamburnu tersanesi yapılacak orada 5 bin kişi istihdam edilecek manşet başlıkları ile bu kez avunmak istemiyoruz.
2009 seçimleri öncesi idi. TAKA Gazetesi’nde Sürmene tersanesinde 5 bin kişi çalışacak manşetini attım. Ama bir türlü gerçekleşmesi.
Hala onun mahçubiyetini yaşıyoruz.
Birkaç tersane yapıldı o kadar. Şunu açıkça yazmak isterim. Trabzon önemi işler başardı.
Fakat Trabzon’un 3 büyük beklentisi var.
-Güney çevre yolu
-Demiryolu
-Yatırım adası.
Trabzon 2023 ve sonrasının vekillerini buna göre seçmeli.
Kim yapacak?
Kim koparacak?
Ankara’da bu beklentiler için kavga kim edecek o listelerde onlar olmalı ve onlara oy verilmeli.
Bir kez daha yazıyorum.
Trabzonspor’un beraberliği bir kenti bu kadar depresyona sokuyor ise bir sorun büyük.
Nedir o?
Fanatizm değil, İşsizlik sorunu.
Sabahtan akşama kadar Trabzonspor konuşuluyor!
Oysa gençlerimizin istihdama, ülkemizin ihracata ihtiyacı var.
Bunun yolu yatırım adasından geçiyor.
Arsin Belediye Başkanının anlattıklarına göre de Yatırım adasının artık dolgusu kalmış.
Yatırım adası için 5 Babayiğit de bize lazım!
TOGG kadar maliyetli.