Dün, İhlas Haber Ajansı(İha) muhteşem Drone görüntüsü ile ‘Kanuni bulvarının tamamlanmasına 6 kilometre kaldı’ haberini geçse de ana aksın tamamlanmasına sadece 1 kilometre kaldı.

Kanuni Bulvarının Akyazı tünelinden girip, Trabzon Forum alışveriş merkezinin karşısına kadar sürecek olan kısmında Vardallar-Sahil yolu bağlantısı ve o bağlantıda yapılacak olan yonca kavşak kaldı.

Diğer kısımlar, Hayali garajı, Deliklitaş Tüneli ve yine Çukurçayır’dan Gölçayır ve Akoluk bağlantısı biraz daha zaman alacak.

2009-2019 Trabzon  Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, Beşirli Uğurlu yolunu hızlandırmak  isterken, böyle bir projeye yoğunlaşmıştı.

Karayolları Genel Müdürü  Cahit Turhan büyük destek verdi. Hatta duble olarak inşa edilecek olan bulvar, gidiş-geliş üç şeride çıkarıldı.

Binali Yıldırım ve Ahmet Arslan’ın Ulaştırma Bakanlıkları döneminde Cahit bey ile çok uğraştılar ve sonunda da görevden aldırdılar.

Bu görevden alma, Kanuni Bulvarını da etkiledi. Ankara’da, ‘Türkiye’nin en pahalı yolu Trabzon’a yapılıyor’ gibi sözler seslendirilmeye başlandı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan görevden almak zorunda kaldığı Turhan’a sonrasında sahip çıktı ve önce Danıştay üyesi yaptı. Arkasından ise  Cahit Turhan Bakan olarak geri döndü.

Kanuni bulvarı bir kez daha hızlandı.

Çok ciddi istimlakler ve çok zor işçiliklerle birlikte yolun 8-9 kilometresi tamamlanmıştı ki, bu kez Abdulkadir Uraloğlu Karayolları Genel Müdürü oldu.

Onun Genel Müdürlüğünde de Bakanlık görevine yine bir KTÜ mezunu Adil Karaismailoğlu getirildi.

2023 yılındaki seçimlerin ardından ise  Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı koltuğuna yine Trabzonlu Abdulkadir Uraloğlu oturdu.

Kanuni bulvarı Trabzon’un  çok önemli bir projesi olarak daha da hızlandı, Erdoğdu bağlantısı ardından Yenicuma tünel bağlantısı ve sonuçta da Çukurçayır kavuşması gerçekleştirildi.

En zor olan yer ise Çukurçayır’dan Değirmendere’ye Vardallar otomotivin önüne inmekti.

Karayollarının Cephanelik bölgesinde yaptığı işçilikleri gördükten sonra  bu alanın da en kısa sürede tamamlanacağına inandık.

MAPA yol, yapı hem seri çalışma yapıyor hem de kaliteli iş çıkarıyordu. Kanuni Bulvarındaki işini büyük ölçüde tamamladı.

Çukurçayır-Değirmendere bağlantısını da Fernas firması mükemmel bir şekilde devreye aldı.  Vardallar Otomotiv ve bölgedeki binalar yıkıldı, akıllı kavşak oraya konduruldu.

Değirmendere’den giren tam 6 dakikada Akyazı’dan sahil yoluna bağlanabiliyor. 5 dakikada ise Atatürk Köşküne çıkabiliyor. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum.

Tabi ki Büyükşehirin büyük hedefi Güney çevre yolu. Ağır gidiyor ama o da  yıllar içinde tamamlanacaktır.

BU GÜVEN DEVAM ETMELİ..

Muhittin Abi Hamza Mısır’ı arar o da ‘Abi seni en iyi Yusuf abi anlar’ der telefonu bana verirdi.

‘Alo, Yusufum nedir bu, böyle transferler olur mu?’ dan başlar Trabzonspor  eleştirilerini sıralardı.

2025 Mart ayına Muhittin Öztürk abinin vefatı ile başladık.  Öztürk’ün  2021 yılında verdiği röportaj var.  O röportajın çok önemli bir bölümünü  dikkatlerinize sunuyorum:

‘Trabzonspor'dan önce, Trabzonluyum. Trabzon ile gurur duyuyorum. Daha önce kamyoncuydum. Trabzon plakasıyla gittiğim bir yerde saygı görüyordum ve bununla övünüyordum. Bir anımdan bahsedeyim..Buradan Mersin'e yük taşıyoruz. Bir lisenin bahçesine kamyonları çektik. On üç - on dört kamyon var. Şantiye şefi geldi dedi ki Trabzon plakalı olanların hepsini boşaltın geri kalanları kantara gönderin. Ne olursa olsun yaşadığım şey çok gurur verici. Bir Trabzonluya herkes güvenir.’.

Yıllar önceki Kamyoncu hikayesine bir ek daha.

Herkes kendine sorgun, etrafına baksın bu güven devam etmeli?