Trabzon’un son 40 yıldır konuştuğu projelerden bazıları tamamlandı ve hizmete sunuldu. Gerçekleşmeyen en önemli projelerden birisi demiryoludur. Türkiye’nin dört bir yanı demir ağlarla örüldü ama bu ağlar Karadeniz’e inemedi.
Hep konuşuruz,
Gazi Mustafa Kemal Atatürk bir Trabzon ziyaretinde ifade etmişti, ‘En büyük hayalim Trabzon limanının demiryolu ile Güneydoğu Anadolu bölgesine bağlanmasıdır.’
Bunun için sık çalışmalar yapıldı. Hatta bir ara Erzincan’dan Gümüşhane ve Trabzon istikametine yönelik güzergah tespiti çalışması oldu.
Ardından Erzincan-Gümüşhane-Torul-Tirebolu, arkasından ise Erzurum-Rize İyidere liman bağlantısı öne çıktı.
Sonuçta, Trabzon’a yapılacak olan Lojistik, İyidere köprüsünün doğusunda kalınca İyidere-Erzurum demiryolunun daha kısa mesafe daha masrafsız ve fizibil olduğuna kanaat getirildi.
Bunu Rize’nin siyasetçileri ve STK üyeleri ifade ettiler.
Karadeniz Teknik Üniversitesindeki basın açıklamasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu ikinci kez Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize ve Sarp Demiryolu hattına dikkat çekti.
Yapılacağını belirtip, Trabzon-Samsun arasının 2 saate düşeceğinin altını çizdi.
Son bir yılda Trabzon-Erzincan demiryolu ile ilgili bakıldığında bu hattın önceliğini Samsun-Sarp hattına devrettiğini anlıyorum. Bence de Ankara-Sivas-Erzincan-Trabzon hızlı tren hattına karşı Ankara-Samsun-Sarp daha öncelikli. Sonrasında imkan kabiliyetinde Trabzon-Erzincan demiryolu derim.
O zaman, Samsun-Sarp demiryolunun yapımı için gündem oluşturup yatırım planına alınmasını sağlayacağız.
Ankara-Samsun, Samsun-Sarp Demiryolunun Karadeniz Turizmine ciddi katkı sağlayacağını görmek gerek. Sadece Turizme değil yıllar içinde ticari sevkiyatlarda da hizmet verecektir.
Trabzon-Erzincan ve oradan da Ortadoğu’ya açılacak olan demiryolunun gecikmesinin ve şu an itibariyle rölantiye alınmasının en önemli sebeplerinden birisi de Trabzon limanından gerçekleşen Ortadoğu ülkelerine yönelik ticaretin sınırlı seviyede kalmasıdır.
Ayrıca Zigana Tünelinin açılması Trabzon-Erzurum istikametinde seyreden ticari araçların Gümüşhane, Erzurum ve Erzincan mesafeleri ve zorluklarını azaltması var. Bu yatırım demiryolu aciliyetini ortadan kaldırdı.
Sevgili Okurlar,
Trabzon’a yönelik yatırımlarda gelinen noktada öncelikle raylı sistemin hayata geçmesi söz konusu,
Arkasından Güney Çevre yolunun kesintiye uğramadan devam etmesi,
Sonra, yeni havalimanı ile ilgili projenin açıklanması.
Dün Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın açıkladığı çok önemli bir İŞKUR projesi vardı.
Üniversite öğrencilerinin okudukları bölümle ilgili olarak yönlendirilmesi ve okurken çalışarak hem deneyim kazanmaları hem de kendi ekonomilerini yönetmeleri sağlanabilecek..
Son yıllarda Türkiye teknolojide ileri seviyeye geldi.
Bunda gençlerin büyük payı var.
Ancak, Üniversite bitiren gençlerin bir kısmı tam donanımlı, bir kısmı ise üniversiteyi bitiriyor sadece diploması var!
Mühendisler olsun, ara elemanlar olsun mutlaka işlerini iyi yapmalılar.
İŞKUR uygulamasının Trabzon’a istihdama destek sağlayacağını anlayabiliyoruz.
Ama yine de yan sanayi tam sanayi için devlet destekli yatırım bekliyoruz.
Trabzon’un sorunu istihdam.
Bu issizliğe neşter vurulursa Trabzon Türkiye’nin en yaşanabilir kentlerinden birisi olacaktır.