Sevgili Okurlar, Şu söyleniyor, ‘Betona yatırım Türkiye’yi fakirleştirdi.’ Peki bu söylenirken yenilenen altyapının Türk insanının yaşam kalitesine kattıkları? Ölümlü ve yaralamalı trafik kazalarındaki yüzde 60’lık düşüşler, konforlu seyahatler, tatiller?

İç Turizm hareketliliği, Güneydoğu Anadolu bölgesindeki terörsüz yaşam?

Ne derdiler, ‘Bize ikinci sınıf muamele ediliyor’

Şimdi nasıl?

Doğu’daki o yollar bölgeye huzur da getirdi.

Yolun olduğu yerde medeniyet vardır.

Trabzon’da yol anlamında Türkiye’nin şanslı illerinden birisidir.

Her taraf duble yol oldu.

Of-Çaykara, Araklı-Bayburt, Akçaabat-Düzköy gibi bazı iç yollar var, onlara da başlandı ve devam ediyor.

Sevgili Okurlar,

Ulaştırma Alt Yapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu bugün Trabzon’a gelecek.

Trabzon’da kritik noktaları ziyaret edecek.

Yeni havalimanının yapılacağı bölgede basın toplantısında sanırım müjde de verecek.

Muhtemeldir ki, Demiryolu beklentisinden söz edecek.

Demiryolu Trabzon için önemli.

Mustafa Kemal Atatürk’ün vasiyeti olmakla birlikte Trabzon Limanının Doğuya bağlanması ve Çin’e kadar yol alabilmesi açından da stratejik.

Demiryolunu yapma şerefinin de Trabzonlu Ulaştırma Bakanına nasip olacağını düşünüyorum.

Zira Ulaştırma Alt Yapı Bakanlığından birçok Trabzonlu Bakan geldi geçti.

Daha önceki adı Bayındırlık ve İskan Bakanlığı olan bu bakanlıkta Koray Aydın depremin altından kalktı, arkasından Faruk Özak geldi (2005) Binali Yıldırım’ın  başlattığı yatırımları bitirdi.

Trabzon Şalpazar’lı Mustafa Demir Faruk beyden aldığı bayrağı yukarı çıkarmaya çalıştı, etkin olamadı. Karayolları Genel Müdürlüğü ve Bakanlık her mühendisin yapacağı iş değildir. Cin fikirler ve özel gayret istiyor.

Türkiye iki ismin döneminde alt yapıda seviye atladı.

Karayolları Genel Müdürlüğünden Bakanlığa gelen Cahit Turhan ve yine Karayolları Genel Müdürlüğünden bakanlığa çıkan Abdulkadir Uraloğlu döneminde.

Adil Karaismailoğlu da Trabzonlu olarak Bakanlık yaptı ama o İstanbul ağırlıklı çalışan isim oldu.

Cahit bey, Kanuni Bulvarı ile ilgili cesur kararlar verdi. Proje duble yol idi üç şeride çıkarttırdı ve yüklenici firma da güzel bir işçilikle işini tamamlamak üzere. Değirmendere bağlantısı sağlandı mı Trabzon trafiği nefes alacak.

Yazımı Demiryolu ile bitirmek istiyorum.

Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu çok yoğun biliyoruz.

Çok sayıda Genel Müdürlüğe ve Özerk kurumlara bakıyor. Yine de sakin ama seri bir şekilde işini götürüyor.

Trabzon-Erzincan veya Trabzon-Samsun demiryolu ile ilgili bugün net ifadeler kullanacaktır.

Ve hangi proje nasıl hayata geçecek veya öncelikli hangisi yapılacak Bunları söyleyip Trabzon ve bölgedeki fluluğu ortadan kaldıracaktır.

Bakanların her gelişi önemlidir de, bu ziyaret Trabzon demiryolunu tartışırken, lojistikten sonra demiryolu da mı Rize’ye kaydı denilirken daha da önemlidir. Rize’ye her şey yapılsın ama Trabzon’un öncelikleri de daha fazla beklemesin.