Karadeniz hariç Türkiye’nin her yanı demir ağlarla örüldü. Örüldü diyorum şimdi de bu ağlar yeniden gözden geçiriliyor ve hızlı trene dönüştürülüyor.
Sevgili Okurlar, Karadeniz bölgesi ile ilgili açıklanan 2053 vizyonunun içine Trabzon-Erzincan demiryolmu ile Rize/Aşkale demiryolu konuldu.
Demiryolu, Ulaştırma ve Alt yapı bakanlığı tarafından 2053 vizyonunun içine alınınca o yıla kadar sarkacak gibi algılayanlar oldu.
Trabzon Milletvekili Salih Cora buna açık cevaplar verdi ise de önümüzü kesenler ve demiryolu ile ilgili olarak net bilgi almak isteyenler var.
Dün de sokakta Selahattin Çavdar yolumuzu kesti.
‘Yusuf bey sizden ricam var, demiryolu ile ilgili yazın. Demiryolunu göreyim’ dedi.
Demiryolu ile ilgili olarak geçmişte yaşananları yazmaya kalksak sütunlar yetmez.
Artık geri bakmanın bir manası yok.
Samsun’a gelen demiryolu sahilden Hopa’ya kadar gitmeli idi.
Ama olmadı.
Devlet Planlama Teşkilatı olumlu rapor vermemiş!
Demiryolu şimdi gelecek.
2030 yılına kadar da tammlanacak.
Trabzon’un hakkı.
Trabzon’a demiryolu Atatürk’ün vasiyeti.
O vasiyeti yerine getirmek siyaset ve bürokrasi kurumunun görevidir.
Şimdi ErzincanTrabzon demiryolu ile ilgili bir sorun var.
Demiryolu için Zigana dağından yeni bir tünel mi vurulacak?
Bana göre gerek yok.
Zigana tüneli 14 kilometre. Ve Çift tüplü.
Bu iki tüpten birisinin tren yoluna tahsis edilmesi kime ne kaybettirir.
Kaybettirmez, kazandırır.
Bu tespit yöneticilerin beyninin bir kenarında olsun.
Bugün açılan tünelle ilgili olarak 2003 yılında ilk yayını TAKA Gazetesi yapmıştı.
Zigana dağından geçecek olan tünelin içine o gün projeyi temsili olarak çizen ressam Şakir Şeyhoğlu iki yatırım daha koymuştu.
Bir tren yolu, iki doğalgaz boru hatları.
Karayolları devasa projenin tünel kısmını hayata geçirdi.
Muhtemelen Rize-Artvin havalimanından sonra açılacak olan bir diğer MEGA yatırım bu tünel olacak.
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın bu açılışta tren yolu ile ilgili olarak da net mesajlar vermesini beklediğimizi belirtmek isterim.
Erzincan - Gümüşhane - Trabzon demiryolunun bölgemiz için katma değer sağlayacak,
Trabzon limanı, oradan Orta ve yüksek teknoloji ürün üretilecek olan Trabzon Yatırım Adası Endüstri Bölgesi’ne, buradan da Rize Lojistik Merkezi’ne bağlanması, böylece bölgenin Pekin’den Londra’ya kadar olan İpekyolu’na entegrasyonu hedeflenmekte.
Tüm bu nedenlerle, Erzincan-Gümüşhane-Trabzon demir yolu hattının yapım işinin ivedilikle tamamlanıp hayata geçirilmesini, her zaman büyük projelere imza atan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Bakanlarından beklenmekte.
Temmuz 2018’de ihalesi yapılan 'Erzincan - Gümüşhane - Trabzon Demiryolu (altyapı) etüt, proje, mühendislik ve danışmanlık' hizmet alım işinin proje kısmı tamamlanmış ve idareye teslim edilmişti.
Artık Erzincan - Gümüşhane-Trabzon Demiryolunun yapım ihalesi tarihinin müjdesini tüm bölge halkı ve iş dünyası bekliyor.
Demiryolu artık beklemez. Karadeniz rayları bekliyor.