Trabzon’un kısa ve uzun vadede, merkezi hükümetten 5 önemli beklentisi var. Listenin başına demiryolunu koyuyorum. Demiryolu ile ilgili beklenti sürüyor.

Demiryolu Erzincan, Gümüşhane, Trabzon’mu, yoksa Samsun-Sarp arasında mı yapılacak, net değil.

Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı uzun yıllardır Trabzonlularda. Onun için böyle bir dönemde mutlaka rayların döşenmeye başlaması gerekli.

2.sıraya yatırım adasını koyuyorum

Trabzon’un en büyük sorunu işsizlik.

Ve işsizliğin çözümü olarak da önce Çamburnu tersanesi sunuldu, olmadı.

Ardından ise yatırım adası gündeme geldi.

Trabzon limanının da içinde olacağı bir yatırım adası.

Arsin OSB’nin önüne kurulacaktı.

Fizibilite çalışmaları tamamlandı, ancak ihale konusunda henüz ciddi bir adım yok.

Trabzon’un MEGA projelerinden birisi de şehir hastaesi idi.

Şehir hastanesi bir duraklama dönemi geçirmesine rağmen devam ediyor. Ulaştıma ve Alt Yapı Bakanımız Abdülkadir Uraloğlu ziyaret etti ve bilgi aldı.

Dünyanın en modern hastanelerinden birisi olacak.

Sevgili okurlar.

Trabzon’da Akçaabat’tan Yomra’ya kadar trafik sıkışıklığı var.

Tüneller, alt geçitler ve Kanuni Bulvarı sorunu çözmedi.

Çözüm için Güney Çevre Yolu başlatıldı.

Temeli atıldı ve devam ediyor.

Sayın Uraloğlu çevre yoluyla ilgili olarak da Akçakale’den Sera gölü kaşağına kadar olan bölgenin tamamlanacağını ifade etti.

Güney çevre yolunun tasarruf genelgesine takılmayacağını müjdeledi.

Trabzon’da yıkılması sevinçle karşılanan Çömlekçi ile ilgili de yapım bekleniyor.

TOKİ marifetiyle ilk bölümü tamamlandı.

İkinci bölümün tarihi binaları hariç yıkımı gerçekleştirildi.

Ancak beklenen temizlik gerçekleşmedi.

Muhtemeldir ki, deprem sebebiyle TOKİ ağırlığını 11 ile verdi.

Çömlekçi’de ahlaki sıkıntı devam ediyor.

O nedenle bir an önce hem alt yapı hem de tarihi binaların restorasyonu başlamalı ve Çömlekçi, yeni bir mahalle kültüre kavuşmalı.

Hafif raylı sistem, Asım Aykan’dan beri belediyenin gündemindedir.

Her dönemde de ötelendi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Alt Yapı Genel Müdürlüğü ile imzaları attı ve 2025 yılı programına alındı.

Bence raylı sistemin şehir içine girmemesi gerekli. Akçaabat’tan gelip sahilden devam etmeli.

Trabzon’da Havalimanı gerçeği de var.

Trabzon’a yeni bir havalimanı mı, mevcut havalimanının reorganizasyonu mu yapılmalı?

Yeni bir havalimanı demek, KTÜ sahil tesisleri, Olimpik yüzme havuzları, Mehmet Ali Yılmaz tesislerinin tamamını da içine alacak bir dönüşüm demek.

O nedenle, Mevcut havalimanı içinde pistin uzunluğu, genişliği, sağlamlığı test edilip yeni terminal binaları ile sorun çözülse, Trabzonlular yeni bir havalimanı nerede der mi?

Yeni havalimanına yatırılacak olan kaynakla işsizliğe çözüm olacak Yatırım Adasını yaparsınız ve bir taşla da iki kuş vurmuş olursunuz.