Önce Abdulkadir Uraloğlu’nun özgeçmişine özet bir şekilde bakalım. Karayolları Genel Müdürlüğündeki çalışma hayatına 1989 yılında Karayolları Erzurum 12. Bölge Müdürlüğünde Etüt Ekip Mühendisi olarak başlayan Uraloğlu, 1990-1998 yılları arasında Karayolları Ankara 4. Bölge Müdürlüğünde Etüt Ekip Mühendisi, Kontrol Mühendisi ve Kontrol Şefliği görevlerinde bulunduktan sonra 1998 yılında Erzurum Bölge Müdürlüğü Yapım Başmühendisliği görevine getirildi.

2003 yılında Trabzon 10. Bölge Müdür Yardımcısı olan Uraloğlu, 2005 yılında Kayseri 6. Bölge Müdürü, 2006 yılında da Samsun 7. Bölge Müdürü olarak atandı.

Bu görevi sırasında çok önemli bir hizmete imza attı. Trabzon’dan Ankara ve İstanbul istikametine seyredenlerin kabusu olan Bolaman virajlarını devreden çıkaran Ordu ile Fatsa arasındaki tünellerin ve çevre yolunun ilk bölümünün inşaatını tamamladı. Açılış töreninde o günkü Başbakan Tayyip Erdoğan’dan övgü dolu sözler aldı.

2009 yılında bir süre Karayolları Bursa 14. Bölge Müdürü olarak görevlendirilen Uraloğlu, tekrar Samsun'a dönerek, toplam 6,5 yıl Samsun'da Bölge Müdürlüğü görevini yürüttü.

2012 yılında İzmir 2. Bölge Müdürlüğü görevine getirilen Uraloğlu, İzmir’in alt yapısına yönelik çok ciddi çalışmalar yaptı.

23 Temmuz 2018 tarihinde yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Karayolları Genel Müdürü olarak atanan Uraloğlu, bu görevde 5 yıl süreyle kaldı. Özellikle Güneydoğu Anadolu Bölgesinde yaptığı yollar ve tünellerde bir kez daha Erdoğan’ın takdirini kazanan Uraloğlu, bitümlü sıcak karışım kaplamalı yollar, tek platformlu yolların iyileştirilmesi ve Yap-İşlet-Devret Otoyol projelerinin hayata geçirilmesine katkı sağladı.

Ülkemizin karayolu ağına önemli kazanımlar sağlayacak yeni otoyol, bölünmüş yol, köprü, tünel projelerinin yapım, plan ve projelendirme çalışmalarını yürüten Abdulkadir Uraloğlu aynı zamanda karayolları makine parkının yenilenmesi, yerli ve milli araç kullanım oranının artırılması için araştırma geliştirme faaliyetlerine de özel önem gösterdi.

Genel Müdür ve Bakan olarak 2018 Ünye, 2019 Araklı, 2021 Rize-Artvin, 2021 Ayancık, 2021 Kastamonu sel felaketleri, 2021 Antalya-Muğla yangınları, 2020 Elazığ, 2020 İzmir ve 6 Şubat depremlerinde ulaşımın sağlanması, afetin olumsuz sonuçlarının ortadan kaldırılması için durmaksızın çalıştı.

Şimdi?

Bir haftada Türkiye’nin her tarafını gezdi. Çukurova havalimanı inşaatını denetledi ki, 10 Ağustos tarihinde muhtemelen Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından açılacak.

Çanakkale ve Mersin bölgesinde yol inşaatlarında incelemelerde bulundu.

Sonrasında Trabzon’a geldi. Ankara’ya döndü. Tekrar Trabzon’da il danışma toplantısına katılarak yeni havalimanı sözünü tekrarladı ve ‘Bir yılda Trabzon havalimanından 1 milyon 100 bin yolcu trafiği’ olduğunu ifade etti.

Hafif raylı sistem konusunda da çalışmalar ciddi. Raylı sistemin güzergahında 500 bin nüfus yoğunluğu olduğunu aktaran Bakan Uraloğlu, 2025 yılında başlayacak olan raylı sistemin Trabzon trafiğine nefes aldıracağını ifade etti.

Bu arada bizzat Ulaştırma Bakanının takip ettiği Akçaabat güney çevre yolu başladı. Belediye Başkanı Osman Nuri Ekim ve Trabzon Milletvekili Mustafa Şen’in çalışmaları denetlediği yol Akçakale’den başladı ve 14.5 kilometresi tünel ve viyadükle geçecek ve 2 kilometresi de asfalt olacak şekilde Yıldızlı’dan Kanuni Bulvarına eklenecek. Bu yolu kullananlar  Çukurçayır ve Değirmendere bağlantısının sağlanması ile birlikte şehir içi trafiğine takılmadan geçişlerini yapacaklar.

Trabzon sahil geçiş yolunu, Trabzon Kanuni bulvarını MAPA inşaat yaptı. Hemşerimiz Mehmet Nazif Günal’ın sahibi olduğu MNG Holding’in  şirketi olan MAPA aldığının hakkını veren ve temiz ve sağlıklı iş çıkaran bir firma. Allah kazadan beladan korusun.

Trabzon’un daha beklentileri var. Ancak Uraloğlu bütün Türkiye’nin Bakanı.

Sırtında öylesine bir yük var ki,  Karayolları, Havayolları, Ulaştırma(Elektronik sistemler) ona bağlı.

Kuşkusuz,  Yatırım Adasını istiyoruz. Yatırım adası konusunda TTSO Başkanı Erkut Çelebi ile konuştum. Başkanlığı öncesinde verdiği sözü tutarak 61 kamyon dolguyu OSB’nin önünden denize dökecek.

11 ili vuran deprem yatırımları etkiledi. Yine de şunu söylüyorum, Bakanlık görevleri çok istisnai görevlerdir. Kimse o makamda oturup da ayrıldığında ‘Keşke doğduğum topraklara şunu da yapsaydım’ dememeli.

Uraloğlu, Bu makama gelene kadar bir ömür verdi. Piyangodan çıkmadı.