Sevgili Okurlar, Arşivdeki gazete yapraklarını şöyle bir çevirdim. 1990-2005 yılları arasında yaptığımız haberlerin birçoğunun kaza manşetleri olduğunu gördüm.

Karadeniz Bölgesinde kara noktalar vardı. Bunların en ürkütücü olanı Ordu Bolaman virajları idi. Tek şerit 26 kilometrelik yol. Bir kamyonun arkasında kaldı isen ancak bir saatte geçebildiğin sabır testi…

Orada kafa kafaya çarpışan araçlarda nice insanlar yaşamdan koptu.
Karadeniz sahil yolu devam ederken Samsun Bölge Müdürü Abdulkadir Uraloğlu idi, Genel Müdür Cahit Turhan ve Bakan da Faruk Özak’tı. 
Türkiye’nin karayolu inşasında Trabzonlu 6 Bakanın çok büyük katkıları oldu. Koray Aydın, Faruk Özak, Mustafa Demir, Cahit Turhan, Adil Karaismailoğlu ve Abdulkadir Uraloğlu büyük emek verdiler.

Bölgenin trafik adına kara noktalarına döner isek bunlardan birisi de Araklı Konakönü idi. Virajlar ve acı kazalar. Bir sabah servisinde araç kaza yapmış. İçinde öğretmenlerin de bulunduğu tam 13 vatandaşımızı kaybetmiştik. Şimdi Samayer’den (Yalıboyu) giriyorsun, Araklı’dan çıkıyorsun. Büyük rahatlık.
Güneye bakalım.

Zigana Dağında kimleri kaybetmedik ki?

Torul temsilcimiz, canımız Atilla Baydar’ın da öldüğü kazada tam 6 kişi birden can vermişti. Böyle nice kazalar. Şimdi Maçka’dan giriyorsun, Torul’dan çıkıyorsun.
Öylesine büyük bir yatırım ki, paha biçilemez. Tüm Karadeniz insanını seyahat konforu arttığı gibi can güvenliği de sağlandı.
Bütün bunlar Trabzon ve Karadenizli 6 Bakan döneminde yapıldı. 

Haklı olarak soruluyor, demiryolu nerede? Atatürk’ün de hayali olan Karadeniz Demiryolu.

Bu konuda da Karadeniz sahil yolunun yapımında büyük katkıları olan bugünün Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Uraloğlu 2025 için Samsun-Sarp arasının ihale edileceğini söyledi.
Tasarruf genelgesinin olduğu bir dönemde elbette ki, böyle devasa bir projeye başlamak kolay değil. Ama geriye doğru bakın, bir projeyi 10 yıl konuşsak da sonunda yapıyoruz.
Bu gazetenin kuruluşundan hemen sonra ‘Zigana’ya altın gerdanlık’ diye manşet atmıştık. Zigana’ya tünel hayal denmişti ama yapıldı. 

Samsun-Sarp demiryolu da yapılacaktır.
Kuşkusuz siyasi yaşamda muhalefetin çok önemi vardır.
Gazeteler de zaman zaman muhalefet yapar ve uyarır. Muhalefet partilerinin il başkanları da konuşur ve gerekli uyarılarını anlatır talep ederler.
Dün İYİ Parti il başkanı sayın Muhammet Erkan’ın paylaşımı alaycı oldu.

Demiryolu’nun geciktiği kesin. Ancak siyaset yapayım diye yatırım sözü ile alay etmeye kalkmak hiç hoş olmadı.
Maalesef siyasetçilerimizin ayarı yok.
Siyasetçi uyarır, hatırlatır, kafa yapmaz.
Hele de kendi şehrinin bakanı ile.

‘MUHALEFET BLOĞU YÜZDE 50’Yİ GEÇTİ’

‘Sevgili Yusuf bey, iyi günler, her zaman olduğu gibi Taka Gazetesindeki köşe yazınızı dikkatle okudum. Öncelikle seçtiğiniz konu üzerindeki genel değerlendirmenizi takdire şayan bulduğumu belirtmek isterim. Ancak; “Acaba gelecekte, bir iktidar değişikliği olursa, teknolojik kazanımları kayıp mı ederiz” ifadenizi yanlış ve maksadını aşan söz olarak değerlendiriyorum. Son kamuoyu yoklamalarına göre ülkemizde muhalefet bloğunun oranı %50’nin üstündedir. Takdir edersiniz ki; teknolojik yeniliklere zarar vermek ülkeye ve millete ihanettir. Selamlar. Nihat Adıgüzel.’