Seçim sath-ı mailine girdiğimiz bu günlerde, belediyelerde hummalı bir faaliyet gözleniyor.

Geçen haftaya İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) “Visit İstanbul” web sitesi, 
‘İstanbul Creators Club Platformu’ ve dünyanın ilk yapay zeka rehberi uygulaması tanıtımı damga vurdu. 
Nedense 5 yıldızlı bir otelde, değişik kesimlerden yüzlerce kişinin katılımı ile yapılan bu etkinlik, adaylığı CHP Parti Meclisi’nce kesinleştirilen İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun seçim yatırımına yönelik faaliyetlerinden biri olarak görüldü veya algılandı. 
Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı (TGA) tarafından 2021 yılında açılan ‘Go Türkiye’ adlı tanıtım platformunu  ‘Visit İstanbul’ adıyla İstanbul için uyarlayan İBB Kültür departmanı işi neden bugüne bıraktı bilinmez. 2017 yılında kurulan ve kaderine bırakılan böyle bir platform Ekrem İmamoğlu göreve geldiği günlerde açılmalıydı. 
Öncelikle özel bir yazı karakteriyle yazılan, sözcüklerin ortasında redis ucunu çevreleyen figürden oluşan “Visit İstanbul” logosu çok başarılı, akılda kalıcı ve göz alıcı bir çalışma. 
‘Hikayenin parçası ol’ (Be part of story) sloganı ve ‘Yaşayan Şehir İstanbul’ temasına vurgu yapılan tanıtım filminde tarih, kültür sanat, gastronomi ve eğlence başlıklarıyla
İstanbul’un özellikleri dile getirildi. 
Bizans, Osmanlı, Ermeni ve Rum kültürüne değinilen videoda “Herkes için, herkesle birlikte’ sözleriyle çok geniş kesimlere vurgu yapılıyordu. 
“Kültürel Mirasa Engelsiz Erişim” başlığı ile, 10 milyon engellinin 1 milyonunun görme engelli olduğu ve onlar için de kolay erişim sağlamaya yönelik bir çalışmayı Galatasaray Üniversitesi Öğretim Üyesi  Prof. Dr. Kerem Rızvanoğlu ve Dr. Yeliz Yücel 
sundu ve izleyenlerden alkış aldı. 
‘Kulaklarınla gör, kulaklarınla hisset’
teması ve ‘Delil’ adlı asistan eşliğiyle görme engellilere kolaylık sağlandı. 
Tanıtımda,  İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu söz alarak “Visit İstanbul, kentin dünyaya açılan yüzü” olacak diyerek şunları söyledi. “Turizm sektörü ile iletişimi güçlendirmek gerektiğini düşünerek, 2019 yılında İstanbul Turizm Platformu’nu kurduk. Turizm Müdürlüğümüz de güçlü bir mekanizma olarak plan ve programlarına devam ediyor” 
İmamoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü; 
“İBB Miras tarafından şehre kazandırdığımız kültürel mirasımız hem İstanbullulara hem de yabancı ziyaretçilere zengin bir içerik sunuyor. İstanbul’un kültürüne ve sanatına yaptığımız yatırımlar artarak devam edecek, ancak alternatif turizm türlerini de geliştirmemiz gerektiğini görüyor ve bu konuda çalışmalar yürütüyoruz.” 
İmamoğlu, İstanbul’un Anlara’dan değil, yerinden yönetilmesi gerekir diyerek sözlerine söyle devam etti;
“ Bu bağlamda bir yöntem eksikliği olduğunun da ve bu şekilde merkezden alınan kararlarla İstanbul'un tanıtımının da yapılamayacağını, İstanbul'da güçlü adımlar da atılamayacağını ve ne yazık ki yoğun bir biçimde güncel siyasetin bir parçası haline gelebileceğini görüyorum.”
İBB Başkanı İmamoğlu, konuşmasını “Ama İstanbul öyle bir şehir ki, binlerce yıldır insanların taş üstüne taş koyarak, kendi kültürlerini birbirine karma hale getirerek bize öyle bir medeniyet bırakmışlar ki… Burada öyle kişisel beton hayalleriyle, kanal hayalleriyle İstanbul'u mahvetmeye hiç kimse izin vermedi, vermeyecek.” diyerek noktaladı.
Önce, ‘Go Türkiye’ sonra da ‘Visit İstanbul’ diyenleri ülkemize bekleriz.