Trabzon’un yerel yönetimleri tarafından yapılacak olan  yatırımlar belli. Büyükşehir Belediyesi’nin 3 önemli hedefi var. Başkan Ahmet Metin Genç ilk hedefine odaklandı: Raylı sistem.

Raylı sistemin 2025 yılı yatırım programına girmesi ve arkasında da Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın olması avantajdır. Çünkü onun destek verdiği hiçbir proje aksamıyor.

İkinci yatırım hedefi ise Gülcemal Projesi, Uzunkum sahili.

Bu projede birkaç bölüm var.

Karayolları’nın tahkimata hız verdiği alanda düzenlemeler 2025 yılının sonuna kadar devam eder ve 2026 yılında da yatırımcılar gelebilir.

Trabzon’da tartışılan bir konu da Sanayi Sitelerinin taşınması.

Sanayi Siteleri Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu’nun döneminde de taşına- caktı. Ticaret ve Sanayi Odasında Nurettin Canikli’nin Ekonomi bakanlığı döneminde  toplantı yapılmıştı.

O salonda vardım ve Orhan abi Deliklitaş’taki(Hekimoğlu’nun doğusu) özel idare arazilerini istemiş ve sözlü onay da almıştı

Sonra  oradan vazgeçildi ve Düzyurt olarak belirlendi.

Çimento fabrikasının Akoluk’ta olduğu gerçeği varken, bölgede Sanayi sitesi de olabilir. Ama  oradaki esnaf ne kadar iş yapar nasıl dönüşür bilemem.

Çünkü esnaflar zaten zor durumdalar.

Trabzon Büyükşehir’i yakından ilgilendiren bir proje de Çömlekçi Projesi. Orada da yüklenici firmalar çalışmalarını yoğunlaştırdılar.

Çömlekçinin kalan tüm kısımları elden geçirilecek ve güzel bir şehircilik örneği sergilenecek.

Bir de Trabzon’un Genel Yönetiminden bekledikleri var.

Bunlar, şehir hastanesinin tamamlanması. Şehir hastanesinin 2025 yılı ödeneği var. Bu güzel,

Yeni Havalimanı. Trabzon’a nasıl kurulacak? Bu net bir şekilde paylaşılmalı.

Trabzon’un beklentilerinden birisi de Demiryolu. Merkezi yönetimin  getireceği Demiryoluyla ilgili şansımız Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu.

Uraloğlu net mesajlar verdi.

Trabzon’un Demiryolu ihtiyacının Samsun-Sarp olarak giderileceğini ve böylece Karadeniz sahilindeki kentlerin ve ilçelerinde demiryolu istasyonlarına kavuşacağını söyledi.

Erzincan-Trabzon demiryolu ile ilgili olarak da  ‘hangi hat rantabılsa oraya yapılacak’ dedi.

Demiryolunun, Erzurum-İyidere hattı ve İyidere lojistiğe bağlanmasının bir adım öne geçeceğini yorumlayabiliriz.

Güney Çevre yolu da merkezi yönetimin sorumluluğunda devam ediyor.

Güney çevre yolunun hangi hızda devam edeceğini görmek için beklemek lazım.

Eğer ekonomide düzelme olursa, yola kaynak aktarılabilir.

Bugün Arsin yatırım adasının rafa kalkmasının öncelikli sebebi ekonomidir.

Ne söylendi? Öncelikli(Acil) olmayan yatırımlar bekleyecek.

Yatırım adasına bu nedenle kaynak aktarılmadı.

Temel atılmadı.

Yatırım adası yapılır mı? İlçeme böyle bir yatırımın yapılması belki de meslek yaşamının en  güzel manşeti olur. Ama Yatırım adasının dolgu malzemesinin nereden alınacağına dair  yer tespiti bile yapılamadı.

Şenkaya mahallesindeki bir bölüm söylendi orada da halk ayaklandı.

Trabzon’da iş yapmak kolay değil.

Önce insanları ikna edeceksin. Sonra da temelini atacaksın..

2009’da ‘Çamburnu tersanesinde 5 bin işçi çalışacak’ diye açıklama yapıldı ya, işte  o açıklamalardan sonra  ‘Yatırım adası’ dedik insanları inandıramadık. Adını duyanların seveceği ‘Yeşil Endüstri bölgesine çevirdik yine tutmadı.

Şimdi rafa kaldırıldı. Trabzon’da Rafa kalkan birçok proje uzun yıllar sonra da olsa hayata geçmiştir.

Üzülelim ama umutsuz olmayalım.