Gerek imparatorluk gerekse de Cumhuriyetin ilk yıllarında Trabzon’un dış dünya ile bağlantısı genellikle deniz yolu ile sağlanıyordu. Karadan Zigana geçidi sayesinde iç bölgelere bağlanan Trabzon, yolcu iskelesinin hemen önünden kalkan vapurlarla da İstanbul ve Avrupa ile bağlantı kuruyordu.

Zamanla buna alternatif üretme çabaları içine girilmiştir. Demiryolu yapımı fikri teoriden pratiğe geçirilemeyince 1930’ların ortalarında yeni bir proje ortaya atılmıştır. 

Bugün Samsun-Hopa arasında bulunan Karadeniz Sahil Yolu ilk olarak bilinen yol 1935 sonrasında Başbakan İsmet İnönü’nün meşhur doğu gezisi sonrasında gündeme gelmiştir. Zira İnönü, gezi sırasında Karadeniz’i bir uçtan bir uca bağlayacak modern bir sahil yolu yapılması fikrini ortaya atmış ve gerekli hazırlıkların yapılması emrini vermiştir.

İnönü’nün ortaya attığı bu fikir sonrasında kapsamlı bir çalışma içine giren dönemin “Süper Yetkili Valisi” Umum Müfettiş Tahsin Uzer, 1936 yılında İsmet İnönü’ye gönderdiği bir mektupta, Karadeniz sahil yolunun yapımıyla ilgili olarak Nafıa Vekâleti’ne bir teklif sunduğunu, bu teklifin uygun görülmesi halinde iki yıl içinde sahil yolu projesinin tamamlanacağını ifade etmiştir.

Oldukça iddialı bir biçimde işe girişen Tahsin Uzer, kendi mıntıkası dâhilinde çalışmalara hemen başlandığını ifade ederek Hopa-Rize arasında şimdiye kadar hiç açılamamış 40 km uzunluğundaki yolda 1000 işçi ile çalışıldığını ve 1936 yazında bu yolun faaliyete geçeceğini dile getirmiştir.

Burada şunu ifade etmeliyiz ki o yıllarda düşünülen sahil yolu projesi, Karadeniz’i baştanbaşa kat ediyordu. Yani Hopa’dan başlayan sahil yolu, İstanbul’a kadar uzanıyordu ve yapılan planlamaya göre sahil yolunun geçtiği her vilayet, kendi üzerine düşen yükümlülüğü kendisi yerine getirecekti. Yani sahil yolunun Ordu’yu kaplayan mesafesini Ordu Valiliği yapacak, Trabzon’u kat eden kısmını ise Trabzon’daki sorumlular halledecekti.

Fakat büyük ümitlerle başlanan sahil yolu projesi 1939 yılında patlak veren İkinci Dünya Savaşı nedeniyle rafa kaldırılmıştır. Daha sonra Cumhurbaşkanının Karadeniz seyahatinde tekrar gündeme gelmiştir. Zira Cumhurbaşkanı İnönü, Karadeniz seyahati sırasında kendisine maruzatta bulunan bir milletvekiline dönerek “bana Samsun-Trabzon sahil yolundan bahsediniz”  diyerek bu yolun yapımına verdiği önemi ortaya koymuştur.

Zamanla Karadeniz sahil yolu projesinde bazı değişiklikler olmuş ve yolun Samsun ile Hopa arasındaki kısmının yapılması karar altına alınmıştır. Zira dönemin Nafıa Vekili Sırrı Day basına verdiği demeçte, sahil yolunun Hopa’dan Samsun’a kadarki kısmının yapımı için hükümetçe karar alındığını ve gerekli meblağın bütçeye konulduğunu ifade etmiştir.  

Bu arada İkinci Dünya Savaşı sonrası karayolu kullanımında yaşanan gelişmelere paralel olarak Yollar Bölge Müdürlüklerinin kurulması ve bu kapsamda 10’ncu Bölge Müdürlüğü’nün merkezi olarak Trabzon’un seçilmesi gibi hususlar, sahil yolu için olumlu gelişmelerdi.  Nitekim bu gelişmeler, o sırada devam eden Samsun-Hopa sahil yolunun da daha süratli bir şekilde ilerlemesine zemin hazırlamıştır.

Bunlara rağmen yapımı devam eden Samsun-Hopa sahil yolunun bir kısmı ancak 1971’de bitirilebilmiştir. Ardından 1987’de yolun daha modern hale getirilmesi amacıyla Karadeniz Sahil Yolu Projesi ortaya konulmuş fakat uzun yıllar yol inşaatı tamamlanamamıştır. 2003 sonrası tekrar hızlanan sahil yolu 2007 yılında ancak bitirilerek son hali verilmiştir.