AK Parti’nin 22 yılda ülkeye çok şey yaptığını görmemek nankörlük olur. Türkiye’de yeniden bir kalkınma hamlesi başlatılırken dünyada da önce çıkan projeleri hayata geçirmiştir. Kaliteli hizmetler yaparken elbette zaman zaman ufak tefek eksiklikler, hatalar olabiliyor.
Zaten iş yapan hata yapar
Malum çalışmayan yan gelip yatanın hatası olmaz.
Türkiye genelinde yapılan yatırımların tutarını hesap makineleri bile hesaplayamaz.
Öyle projeler yapılmış ki dünyada adından söz ettiren “en” projeler.
Avrasya Tüneli, Marmaray, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi ve 1915 Çanakkale Köprüleri ile Zigana Tüneli dünyanın sayılı projelerindendir.
İstanbul Havalimanı dünyanın en büyük ikinci havalimanıdır ve dünyanın kesiştiği noktadır,
Ordu-Giresun ve Rize-Artvin Havalimanları ile daha niceleri
İstanbul-İzmir, Kuzey Marmara, Ankara-Niğde Otoyolları
Bunlar Türkiye’yi dünyada öne çıkaran mega projelerdir.
Daha dünya kadar hizmetler var.
Yatırımların büyük bir çoğunluğunu da Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı’nın projeleridir.
Yani Trabzon’un evladı Abdulkadir Uraloğlu’nun başında bulunduğu bakanlık.
24 saat esasına göre uyumadan çalışıyorlar
Nefes almadan
AK Parti, 2002 yılında işbaşına geldiği zaman 6 bin 101 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu bugün 30 bin kilometreye çıkardı. Bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayısı 6’dan, 77’ye yükseltildi.
Türkiye’de Avrupa’nın 6, dünyanın 8. Yüksek Hızlı Tren işletmesi yapıldı. Hızlı tren ağı 2 bin 251 kilometreye çıkarıldı.
Havacılıkta çağ atlayan Türkiye’deki havalimanı sayısı 26’dan 57’ye yükseltildi. 50 ülkede 60 noktaya gerçekleştirilen uçuşlar 131 ülkede 346’ya ulaştı.
En son Çukurova Uluslararası Havalimanının ihtişamını görünce biz de isteriz, biz de isteriz demek geldi içimde
Tüm dünya Türkiye’nin nasıl kalkındığını, geliştiğini hayretler içerisinde izledi, izliyor
TÜRKSAT 6A başarıyla fırlatıldı.
Bu ve buna benzer çok sayıda projeler vardır.
Her bakanlığın son yüzyıla damga vuran projeleri var.
Türkiye tüm şehirleriyle birlikte büyüyor.
Nankör olmamak lazım
Yiğidi de öldürmeyeceğiz, hakkını da vereceğiz.
Trabzon’da az ya da çok AK Parti iktidarından güzel hizmetler aldı.
Ha yeterli mi?
Değil, devamı olmalı elbette
Ama son 22 yılda Trabzon’da sadece ulaşım ve iletişim altyapısına 150 milyar liraya varan bir harcama yapıldı.
Trabzon’un geneline yapılan yatırım miktarı ise250 milyar liranın üzerinde
Karadeniz Sahil Yolu tamamladı.
Tanjant Yolu tamamladı.
Türkiye’nin en uzun dünyanın ikinci en büyük tüneli 14,45 kilometre ile Zigana tüneli açıldı.
Kanuni Bulvarının büyük ve zor bölümü tamamlandı.
Akyazı Stadından tutun da sayısız sahalara kadar çok sayışa spor tesisi yapıldı.
Güney Çevre Yolu’na başlandı
Dünyanın en modern hastanelerinden biri olan 280 bin metrekarelik Trabzon Şehir Hastanesi hızla yükseliyor.
Akçaabat’tan Yomra’ya uzanacak ve Şehir Hastanesi, Akyazı Stadyumu, Meydan, Üniversite, otogar ve Havalimanı gibi 56 istasyonu içeren kent içi raylı sistemi proje çalışmalarına başlandı.
Samsun-Sarp demiryolu proje çalışmaları başlatıldı.
Trabzon’a yeni bir havalimanı kazandırmak için çalışmalara başlandı.
Kısacası Kanuni Bulvarı, Güney Çevre Yolu, Akçaabat-Düzköy yolu, Trabzon Raylı sistem hattı, Trabzon yeni Havalimanı, Trabzon-Maçka yolu, Of-Çaykara yolu, Düzköy-Tonya yolu, Trabzon yat limanı ve Karadeniz Sahil yolu projesi devam eden yatırımlardır.
En büyük yükü Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı hemşerimiz Abdulkadir Uraloğlu çekiyor. Hizmetler tamamlandığında kendisinin de ironi yaptığı 31 Mart seçimlerini daha ileriye sıçramak için diz kırma olarak nitelendirmesi bu hizmetlerin hayata geçirileceğinin anlamını taşıyor.
Evet, AK Parti bu Türkiye’nin büyüyüp gelişmesine aynı hızla devam ettiği sürece 2028 ile 2029 seçimleri için 31 Mart sonuçları sadece bir diz bükme olacak.